Fructe și legume cu proprietăți antiinflamatoare

Alimente, nutrienți și suplimente antiinflamatorii

Semințe, nuci și uleiuri antiinflamatorii

Multe semințe și nuci sunt antiinflamatorii, pentru că sunt bogate în omega-3 și pentru că conțin cantități substanțiale de alți nutrienți care s-a dovedit că diminiueaza inflamația.

Semințele de chia și semințele de în conțin printre cele mai mari cantități de omega-3. Migdalele reduc proteina C-reactivă și alți markeri ai inflamației. Caju-ul este bogat in cupru și magneziu.

Fructe antiinflamatorii

Afinele, zmeura, merișorul, cireșele s-a dovedit că acestea reduc mai multe substanțe implicate în răspunsul inflamator. Acestea conțin fitochimice numite antocianine. Cercetările de la Universitatea Harvard au demonstrat că antocianinele pot scădea riscul de infarct cu aproximativ o treime. Antocianinele pot combate problema inflamației pe alte căi.

Grupul de proteine ​​cunoscut sub numele de ciclooxigenază (COX pe scurt) ajută la alimentarea inflamației prin transformarea acidului gras arahidonic în lipide inflamatorii, cunoscute sub numele de prostaglandine.

Afinele sunt indicate și în infecția urinară, impedida aderenta bacterilor. Tratamentul cu afine se bazează în special pe fructele proaspete, fie făcute piure, fie gătite.

Fructele Goji au un ingredient active antiinflamator, reduce riscul bolilor cardiatice și scad colesterolul.

Legume antiinflamatorii

Usturoiul, prazul, ceapasunt cunoscute deoarece reduc inflamația. Varză, conopidă, sfeclă fac parte din familia de legume crucufere. Ca grup, ele sunt combatanți împotriva inflamației.

Pudra de curry, ingredientul specific multor mâncăruri indiene, poate fi un puternic antiinflamator.

Comments: