Alimente care îmbunătățesc funcționarea sistemului imunitar

 Alimente indicate în caz de infecții: 

#alimente

  Pe parcursul vieții, corpul duce o luptă constantă împotriva microorganismelor patogene și a substanțelor străine care îl atacă, cunoscute sub numele de antigeni. Totalitatea țesuturilor și celulelor răspunzătoare cu apărarea corpului de acești antigeni poartă denumirea de sistem imunitar. Există alimente care ajută foarte mult în caz de infecție si care îmbunătățesc funcționarea sistemului imunitar. Aceste alimente ajută la apărarea impotiva agenților infecțioși și a substanțelor străine. Aport de nutrienti precum: proteinele, vitamine antioxidante A, C și E, fier, seleniu, zinc și cupru. Acești nutrienti trebuie incluși în alimentația celor care suferă de o infecție.

Sănătatea contribuie la apariţia sentimentelor pozitive, întocmai cum absenţa supărării şi a stresului favorizează menţinerea sănătăţii. – Stefan Klein

Sistemul imunitar slăbit: 

Sistemul imunitar îndeplinește roluli esențiale pentru supraviețuirea oricărui organism viu. 

Creșteți consumul de: 

  • proteine
  • antioxidanți
  • citrice
  • uleiuri
  • propolis
  • usturoi
  • iaurt
  • kiwi
  • pomelo
  • ceapa
  • lămâie 
  • afine
  • ridichi
  • grapefruit
  • varză
  • cartofi dulci
  • ghimbir
  • cucurma
  • suc de morcovi
  • ceaiuri

Kiwi

Creste rezistenta și previne anemia, conținutul de Vitamina C este aproape dublu fată de portocale sau lămâi. Stimulează sistemul imunitar, îmbogățește sângele cu fier, reduce excesul de colesterol. Este foarte bogat în vitamine antioxidante precum C și E.

Mandarinele

Sunt foarte ușor de consumat și combat infecțiile, fluidizează sângele, sunt hipotensive, antialergice. Sunt recomandate în caz de răceală, gripă și alte infecții ale gatului. De asemenea, cura cu mandarine are rezultat bun în caz de hipertensiune. 

Lămâia:

 Curată și regenerează sângele. O lămâie furnizează doza zilnica recomandată de Vitamina C pentru un adult nefumator. Fumătorii au nevoie de această vitamină într-o cantitate cu 50% mai mare. Lămâile sunt antianemice, imbunataresc absortia fierului, fluiditatea sângelui și combat anemia. Datorita conținutului de Vitamina C și substanțe fitochimice îmbunătățesc sistemul imunitar de a rezista la infecții daca sunt incluse si consumate pe termen lung în dieta noastră. 

Morcovul

Morcovul este un aliment medicinal. Este bogat în provitamina A. Sunt o sursă bună de vitamine din gruplu B, E și vitamina C. 100 de grame de morcovi furnizează suficient betacaroten pentru ca organismul să producă aproape de trei ori necesarul zilnic de vitamina A pentru un adult.

Sfecla roșie

Are proprietăți antianemice foarte bine cunoscute. Conținutul ei de fier și de Vitamina C care facilitează absortia acestui mineral.

Ceapa

Consumul de ceapă este eficient asupra bronșitei și a astmului. Consumul de ceapă crudă poate stopa sau ameliora crizele de astm datorită proprietăților sale antialergice și bronhodilatatoare. Toate infecțiile respiratorii de la sinuzita până la pneumonie, se ameloriaza în urma consumului de ceapă crudă.

Alcoolul

Slăbește multe funcții ale corpului, inclusiv funcția imunitară . Consumul regulat de băuturi alcoolice diminuează capacitatea organismului de a rezista la boli. 

Febra:

În caz de febră alimentația trebuie să fie

  • bogată în vitamine care întăresc organismul, cum ar fi Vitamina C și provitamina A.
  • Ușor de digerat și nutritivă.
  • bogată în lichide pentru a înlocui apa pierdută din cauza temperaturii ridicate.
  • bogată în săruri minerale.

Creșteți consumul de: suc de fructe, apă, supă, zmeura. Este foarte important pentru întărirea sistemului imunitar să facem sport, să mâncam sănătos să ne odihnim cum trebuie, să ne hidratam si să ne spălam corect mâinile.

Când vine vremea să mănânci corect și să începi să faci exericiții, nu există “Voi începe de mâine. Mâine este boala. – V. L. Allineare

Comments:

avatar