Alimente benefice pentru sistemul nervos

Depresia, stresul şi anxietatea

Dacă te simţi foarte des obosit, ai stări de nervozitate, depresie sau anxietate atunci este necesar să ştii că doar consumând alimentele necesare şi gestionându-ţi emoţiile, poţi să depăşeşti cu bine toate aceste stări. Poţi să te trezeşti în fiecare zi bine dispus, plin de energie si cu multă poftă de viaţă.

motivationfortoday

În primul rând, majoritatea problemelor de sănătate vin din cauza gândirii noastre, a alimentaţiei şi a stresului.

În spitale, din păcate personalul medical ignoră felul în care pacienţii reacţionează din punct de vedere emoţional. Deşi partea aceasta are un rol important în perioada pacienţilor de refacere. Multe studii susţin şi au demonstrat faptul că emoţiile au un mare impact asupra sistemului imunitar.

De exemplu: panica si anxietatea fac să creasca tensiunea si sângerarea. Sângerarea excesivă fiind cea mai gravă problemă chirurgicală. Totuşi mulţi dintre noi, dacă am fi pe masa de operaţie am fi speriaţi şi anxioşi, cu foarte puţină încredere. Nimeni nu ne explica ce risc provoacă aceste emoţii. Dar ai posibilitatea sa inveţi tu, citind, deoarece oamenii sunt prea ocupaţi să se mai lupte să îţi explice din punct de vedere psihologic.Majoritatea îşi fac meseria şi gata. În rest totul depinde de tine.

Alimentaţia

Trebuie să mâncăm pentru a trăi, nu să trăim pentru a mânca. (Cicero)

Creierul, pentru a da randament şi  a funcţiona aşa cum e necesar, are nevoie de două substanţe: glucoză şi oxigen. În schimb pentru autocontrol, gândire şi memorie e nevoie şi de alţi nutrienţi.

Pentru ca sistemul nervos să funcţioneze cum trebuie este important sa evităm zaharul şi coloranţii. Deficienţa de magneziu produce nervozitate si anxietate. De asemenea, vitaminele din grupul B sunt cele care au cea mai mare importanţă pentru funcţionarea sănătoasă a sistemului nervos şi a creierului. Lipsa de vitamina B1 degajă iraşcibilitate şi depresie iar lipsa vitaminei B6 provoacă nervozitate si oboseală.

Nucile şi seminţele oleaginoase sunt foarte utile şi importante pentru dezvorea creierului la copii.

motivationfortoday

Stresul

Sunt foarte multe de zis despre stres. Începem cu faptul că poate afecta toate organele şi functiile organismului, sistemul imunitar este foarte scăzut din cauza stresului, inima şi aparatul cardiovascular sunt obligate să lucreze mai mult decât ar trebui din cauza stresului.

Trebuie să creşţeţi consumul de: carbohidraţi, proteine, nuci, migdale, seminţe de pin, năut, vitamina C si B.

Depresia

Fiecare generaţie de oameni a consemnat un risc tot mai mare de a ajunge într-o stare de depresie. Depresia ar trebui prevenită înainte să fie tratată. De aceea, trebuie să învăţăm să fim mai productivi faţă de dificultăţile ce le avem în viaţa de zi cu zi şi faţă de probleme şi preventivi şi din punctul de vedere al alimentaţiei.

Multe din problemele de alimentaţie sunt provenite şi din deficienţe emotionale şi din incapacitatea de a stăpâni sentimentele neplăcute.

Cu toţii ştim, mai ales femeile, că atunci cand sunt deprimate, persoanele aspiră la dulciuri.Dacă vrem să mâncăm dulciuri sunt şi variante mai sănătoase precu mierea sau fructele confiate.

Ca să depăşeşti şi să previi depresia trebuie să creşti consumul de: ovăz, năut, germeni de grâu, caju, avocado, lecitină, polen, fier, migdale, seminţe de pin.

Caju este foarte abundent in magneziu. Este bogat în acizi graşi nesaturaţi, în vitaminele B1 si B2, în minerale cum ar fi magneziu, fierul si potasiul. Este foarte bun şi este indicat să îl includeţi în alimentaţie atunci când aveţi stări de oboseală, slăbiciune, iritabilitate sau depresie.

Ovăzul este cel mai bogat în nutrienţi. Este bogat in fosfor, vitamina B1, fier si oferă energie.

Proteinele din ovăz sunt bogate şi sunt uşor de digerat. Ovăzul conţine şi lecitina care ajuta foarte mult la funcţionarea sistemului nervos.

Migdala este abundentă în grăsimi, proteine, carbohidraţi, vitamine şi minerale. Poţi să le mânânci crude sau uscate. Laptele de migdale este de asemenea foarte bun şi se poate consuma în loc de laptele de vacă. Este de asemenea recomandat şi pentru copii în perioada de creştere. Pentru cei care au intoleranţă la laptele de vacă aceasta este o variantă sănătoasă şi nu conţine deloc colesterol.

Anxietatea

Afectează foarte mult creierul şi celelalte organe din corp. Din cauza anxietăţii poţi avea simptome precum tahicardie, durere de stomac. Este important să ştiţi că dietele de slăbit nepotrivite organismului dumneavoastra duc la anxietate.

Alimente benefice pentru anxietate: banane, nuci, germeni de grâu, cereale integrale, vitamina B6 si Magneziu.

În conluzie, multe suferinţe şi cheltuială de energie ar fi evitate printr-un demers simplu: alimentaţia sănătoasă şi gestionarea emoţiilor. Trebuie doar sa vrei cu adevărat.

 

Comments:

avatar